powrót do wszystkich szkoleń

Czym jest crowdsourcing?

Crowdsourcing to outsourcing skierowany do szerokich rzesz internautów

W istocie, crowdsourcing umożliwia dostęp do niemal nieograniczonych zasobów ludzkich, jak i wartości, których nie sposób znaleźć w obrębie organizacji. To odpowiedź na zasadniczy problem zarządzania, który najlepiej sformułował Bill Joy, współzałożyciel firmy Sun Microsystems:

Bez względu na to kim jesteś, większość najmądrzejszych ludzi pracuje dla kogoś innego

Na szkoleniu przybliżymy specyfikę crowdsourcingu i pomożemy Ci zrozumieć kontekst tego zjawiska. Położymy również akcent na wiedzę potrzebną do realizacji tego typu inicjatyw w praktyce - samodzielnie bądź też we współpracy z pośrednikiem.

Czego będziemy uczyć?

  • Mechanizmu działania

  • Motywowania internautów

  • Określenia celów i zakresu

  • Wyboru właściwego modelu

  • Przygotowania inicjatywy

  • Sztuki komunikacji

  • Budowania społeczności

  • Weryfikacji i wyciągania wniosków

Profil trenera

Bartosz Filip Malinowski

Pasjonat cyfrowej ekonomii, autor pierwszego polskiego podręcznika crowdfundingu. Współtwórca serwisu WE the CROWD, założyciel i CEO agencji CROWDthinks.

Doktorant na Wydziale Zarządzania UŁ, w działalności naukowej koncentrujący się na obszarze nowych technologii, e-marketingu, crowdsourcingu i socjologii internetu. W praktyce zawodowej zajmuje się strategią, zarządzaniem projektami oraz budową marek, doświadczeń i rozwiązań cyfrowych.

Plan szkolenia

Czas trwania: 5 godzin (w tym dwie przerwy - 15 minut)

  1. Podstawy teoretyczne
  2. Dla kogo crowdsourcing i w jakim celu?
  3. Modele crowdsourcingu
  4. Warsztat: Wybór właściwego modelu crowdsourcingu
  5. Proces realizacji crowdsourcingu
  6. Warsztat: Symulacja wdrażania inicjatywy
  7. Najlepsze praktyki
  8. Sekcja pytań

Kogo zapraszamy na szkolenie?

  • Przedsiębiorców i menedżerów

  • Startupowców

  • Pracowników NGOs

  • Pracowników
    administracji publicznej