powrót do wszystkich szkoleń

Czym są cyfrowe modele biznesowe?

Każda organizacja tworzy jakąś wartość dla odbiorców i czerpie z niej zysk

Każda organizacja dysponuje określonymi zasobami i kompetencjami oraz siecią zależności. Model biznesowy szczegółowo opisuje mechanizm łączący każdy z tych elementów. Propozycja wartości to z kolei serce modelu biznesowego - zespół korzyści i wartości zawartych w produktach czy usługach dla konkretnej grupy odbiorców.

Skype, Snapchat, Amazon - te marki osiągnęły pozycje liderów, dzięki dopracowaniu modeli biznesowych

Na szkoleniu pomożemy Ci zrozumieć realia Web 2.0 i nauczymy posługiwać się narzędziami Value Proposition i Business Model Canvas. Przekażemy Ci także dawkę wiedzy ułatwiającej testowanie i ulepszanie już istniejących konstrukcji biznesowych oraz wgląd w inspirujące rozwiązania.

Czego będziemy uczyć?

  • Specyfiki Web 2.0

  • Metody i filozofii lean

  • Metod poznania potrzeb klientów

  • Tworzenia propozycji wartości

  • Tworzenia modelu biznesowego

  • Analizy modeli konkurencji

  • Testowania modelu biznesowego

  • Tworzenia biznesplanów Web 2.0

Profil trenera

Bartosz Filip Malinowski

Pasjonat cyfrowej ekonomii, autor pierwszego polskiego podręcznika crowdfundingu. Współtwórca serwisu WE the CROWD, założyciel i CEO agencji CROWDthinks.

Doktorant na Wydziale Zarządzania UŁ, w działalności naukowej koncentrujący się na obszarze nowych technologii, e-marketingu, crowdsourcingu i socjologii internetu. W praktyce zawodowej zajmuje się strategią, zarządzaniem projektami oraz budową marek, doświadczeń i rozwiązań cyfrowych.

Plan szkolenia

Czas trwania: 5 godzin (w tym dwie przerwy - 15 minut)

  1. Podstawy teoretyczne
  2. Model biznesowy w Web 2.0
  3. Projektowanie i implementacja propozycji wartości
  4. Warsztat: Praca z szablonem Value Proposition Design
  5. Projektowanie i implementacja modelu biznesowego
  6. Warsztat: Praca z szablonem Business Model Generation
  7. Analiza i omówienie modeli biznesowych wybranych marek
  8. Sekcja pytań

Kogo zapraszamy na szkolenie?

  • Przedsiębiorców i menedżerów

  • Startupowców

  • Pracowników NGOs

  • Pracowników
    administracji publicznej